דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שחר לוי - באופן אישי על בית הספר לטכנאות מעשית 'המכונה שבאופנוע' 

מאת    [ 21/10/2008 ]

מילים במאמר: 1381   [ נצפה 5472 פעמים ]

שחר לוי
מחבר הספר ומנהל בית הספר לטכנאות מעשית 'המכונה שבאופנוע'

יש לי העונג לכתוב. שוב. אבל קצר, ומכל הלב. כן, יש לי כמה דברים שאני חייב להוציא החוצה והכתיבה היא כלי נהדר, מה גם שמאז פורסם הספר 'המכונה שבאופנוע' (ינואר 2006) לא ממש כתבתי. כעת אני ממש רוצה, או בעצם, חש צורך לכתוב. מי יודע, אם מישהו מבקר כאן, אולי הוא יקרא את שכתבתי. למעשה, הפעם איני מתכוון לכתוב "טכני או הנדסי" אלא על התחושות שאני חש כמדריך הראשי בבית הספר לטכנאות מעשית 'המכונה שבאופנוע'. או נכון יותר לומר - כבן-אדם שהתברך להגשים את חלומם של בני אדם אחרים, ובכך בעצם מגשים את חלומותיו שלו. כן כן, זו ברכה גדולה. שלעולם לא תהיה מובנת מאליה עבורי... לעולם. 

אבל רגע אחד בבקשה... הרשה לי להציע לך קורס וידאו מקצועי וייחודי במתנה! הקורס חדש לגמרי, הוא הופק במהלך חודש אפריל 2014, והוא כולל 3 סרטוני HD באורך של שעה! בקר לרגע באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. שווה ביותר... ;-) ועכשיו, הנה נמשיך במאמר...

ובכן, ביה"ס לטכנאות אופנועים מעשית שייסדתי והקמתי מהווה עבורי את הגשמת חלום החלומות - ממש כך, בהן צדקי. במשך שנים רבות תהיתי מדוע אף אחד לא פתח בי"ס שמלמד את רזי תחזוקת המכונה שבאופנוע במדינת ישראל, ועם הזמן למדתי והפנמתי כי מעטים במדינתנו מתעניינים בצמד המילים המובילות אותי מאז היותי נער צעיר - `מקצוענות ומצויינות`. לעומת זאת, חלק די נכבד מהאנשים במדינתנו מתעניין במילים כדוגמת... "כסף", "קומבינות" וחלטורות, וכמה שיותר מהן הרי זה משובח. כישראלים אנו אפילו גאים בכך... 

אבל לי, באופן אישי - המילים הללו לא ממש קורצות, היות וכסף לא עושה אף אדם מאושר. בריאות - כן! הגשמה עצמית - בהחלט כן! אבל לא כסף. מעבר לכך, קומבינה ישראלית נבזית (שלדת אופנוע מרותכת) גרמה לי לאבד, לפני כמה שנים, את חברי הקרוב ביותר. אותה קומבינה שאופיינית מ-א-ו-ד במדינתנו היא זו שהובילה אותי למסד את חזוני האישי והמקצועי.

האובדן האישי שלי הניע אותי להחלטה שהגיעה העת לעשות מעשה ולנסות למקצע את הענף הדו גלגלי המקומי, הן במישור של רוכבי הדו"ג החשים (בצדק, אם יורשה לי) חסרי אונים מול המכונאי שלהם והן במישור של אלו החולמים ללמוד מכונאות/טכנאות אופנועים באופן המקצועי ביותר.

על כן, מספר שבועות לאחר פרסום הספר, החלטתי לקחת את מלוא האחריות, ליזום ולהקים במדינתנו השרלטנית משהו בית-ספר הכי מקצועי שאפשר ללימוד טכנאות אופנועים מ-ע-ש-י-ת, כזה שלא נופל באף היבט מכל מוסד אחר בעולם כולו. בשאיפה לא יומרנית כלל וכלל - ליצור משהו אנושי ומקצועי יותר מכל האחרים. מכל בתי הספר בעולם כולו. 

נכון להיום כאשר אני מתבונן בבני האדם הלומדים בקורסים שאני מעביר באופן אישי ובאהבה ענקית, איני יכול שלא להתרגש. כל פעם מחדש. יתרה מכך, כאשר אני מצליח להתנתק במעט מההדרכה, לעמוד בצד ולהתבונן בטכנאים המתלמדים שלי או לצפות בסרטוני הוידאו המצולמים בבית הספר למען אוכל לבקר את עצמי באופן קבוע, איני יכול שלא להתמלא בתחושת סיפוק עילאית.

במיוחד כאשר אותם תלמידים התבוננו במכונה שבאופנוע חודש קודם לכן בפחד, "ומרחוק". וכעת, הם משחקים במכלוליה כאילו מדובר בחלקי לגו מכאני שתוכנן עבור ילדים מבוגרים. בני-אדם בוגרים שמגשימים את חלום ילדותם באמצעות בית-הספר שיזמתי והקמתי עבורם... או בעצם - עבורכם!

אפשר לומר שאותם ילדים מבוגרים, שבתחילה רצו בעיקר לפרק ולהרכיב מכלולים בביה"ס (ובכלל...), מתחילים אט אט להבין את החשיבות של לפרק, ולעצור. ואז... לבחון לעומק את שהם אוחזים בידיהם. ואפשר, לבחון פעם נוספת את אותו המכלול. למעשה, רק אז הם מתחילים להפנים את מהות המקצוע שאני מנסה להעביר להם בכל מאודי.

לרוב, הם עוצרים את החיפוש ומשתפים את חבריהם במחקר פרטי שזה עתה החל בקרבם. ואז מתחילים הדיונים המרתקים מכולם; אותם דיונים מקצועיים שלא יביישו אף שיחה של צוות טכנאי אופנועים במדינה שחיה מרוצי אופנועים במשך שני עשורים.

באותם רגעים כל עולמי עוצר, ואני מרשה לעצמי לחוש גאווה אישית ומקצועית בגיבורים שלי - בתלמידים שלי. תחושה שמילים לעולם לא תצלחנה לתאר...

דבר אחד בטוח - שלב אחר שלב מתחילים טכנאי האופנועים המתלמדים שלי להישמע בטוחים בדבריהם, ולהבין את המכונה שבאופנוע באופן מעורר הערצה של ממש. אחד מהצעירים שבתלמידיי, מתוך למעלה מ- 700 בוגרים, מזכיר לי כל פעם מחדש את עצמי. אלירן למד בבית הספר במחזור השני מתוך 65 מחזורים, והוא זכור לי עד היום.

הילד המדהים הזה הבטיח לי, בפגישה שקדמה להרשמתו לקורס, שהוא יעשה כל שיתבקש ממנו ורק שאאפשר לו להגשים את החלום. ולמען ההגינות אציין כי די חששתי בשל גילו הצעיר. אבל... איך אפשר לשמוע בן-אדם אומר מילים שיוצאות מעמקי נשמתו, ולא לאפשר לו להוכיח את עצמו. לעצמו...

למעשה, אלירן הוא רק דוגמה אחת ששבתה את לבי ומעולם לא עוזבת אותי. אבל כל אחד ואחד מתלמידיי מצליח להפתיע אותי באופן שרק הוא יודע. לא בטוח שאצליח לתאר במילים את הניצוץ שיש בעיניהם בעת שהם לומדים וחושבים, מנתחים ומתקנים את המכונה שבאופנוע. בעצם, אולי כדאי לנסות...

ובכן, כאשר אני מטיל עליהם משימה במהלך ההדרכה המעשית, הם פשוט קורנים מאושר! הם מרחפים מעל הקרקע, הם מנותקים מהכול, ומכונסים בדבר אחד בלבד - במחקר עצמי הסובב אך ורק את 'המכונה שבאופנוע'. הם עובדים כשכפפות על ידיהם, עגלת כלים מאובזרת עומדת מוכנה לכל דרישה שלהם (או של המכונה), בצדם הימני מונח ספר היצרן ובזה השמאלי - הספר 'המכונה שבאופנוע'.

כל בורג שהם מהדקים מהודק באמצעות ידית מומנט וכל כיוון מרווח שסתומים או בדיקה מדוייקת באמצעות קליבר ומיקרומטר נבדקים על ידיהם פעם אחת, ועוד אחת. וגם שלוש. כי כך אני דורש מהם... הם לומדים לסמוך אך ורק על שיקול הדעת המקצועי שלהם, וזו חוויה מדהימה לראות אותם נוהגים באופן כה מקצועי ואחראי. 

התלמידים המדהימים הללו בהחלט מתחילים להיראות, להישמע ולעבוד כטכנאי אופנועים לכל דבר, ויש לי זכות גדולה להיות שם לצדם, להוביל אותם קדימה, לכוון אותם לדרך המקצועית ביותר ולאפשר להם לעבור את התהליך הלימודי המרתק - ממש מאפס.

אבל באותה המידה - יש בכך המון מחויבות! ובעיקר - אחריות מקצועית, מצדם ומצדי כמובן. אני מחויב להם, והם מחויבים לעבודתם, וזה לא פשוט כלל וכלל. לא להם ולא לי, אבל... הפרויקט שאנו לוקחים על עצמינו מאתגר ומרתק את כולנו.

זו ההזדמנות שלי לברך את כל תלמידי ובוגרי בית הספר לטכנאות אופנועים מעשית, ולהודות להם על הזכות שהם העניקו או מעניקים לי להיות שם בשבילם ולהוביל אותם להגשמת החלום שלהם. זוהי בהחלט מציאות שנראית כחלום, או בעצם - חלום שהפך למציאות. תודה לכם טכנאי אופנועים יקרים על שאתם עושים אותי לאדם המאושר בעולם. אדם שהתברך להגשים חלומות...

בנוסף, אני חש צורך להבטיח לכם כי השרות שהענקתי לכם עד היום לעולם לא ייפגע. נהפוך-הוא; אין לי ספק שאמשיך לחוש כלפיכם כאל חברים ולא כאל לקוחות (זה לא בשליטתי... :-), אני מתחייב להעניק לכם את היחס הכי אנושי שאוכל, להמשיך להיות עמכם הכי אמין שניתן לצפות מאדם, וללמד אתכם אך ורק מקצוענות אמיתית - כזו שתראה לכם את הדרך הנבונה והמשתלמת ביותר.

מעבר לכך ובשל חששכם האמיתי, אני מבטיח לשמור על החממה האנושית והמקצועית שאני מנסה בכל מאודי להעניק לכם ואף להקים את נבחרת המקצוענים הפרטית של בית הספר לטכנאות מעשית 'המכונה שבאופנוע'. למענכם!

כמו כן אני מתחייב לחשוב על כל דרך שתאפשר לי להמשיך ולשפר את רמתו המקצועית של ביה"ס, להעניק לכם כמה שיותר ערך מוסף ולסייע לכם לחוות את החוויה האישית מקצועית הכי מדהימה שתחוו אי פעם. וחשוב מכל - אני מתחייב לעולם לא למסחר את 'המכונה שבאופנוע'.

זוהי רק ההתחלה, ראו זאת כהתחייבות אישית שלי! תודה על הפירגון והתמיכה כמו גם על שאתם חשים חלק מהחזון שלי, וזכרו - אני כאן למענכם, תמיד, בכל עת ועניין.

תודה רבה על זמנך היקר, ועל הקריאה ! :-)

שחר לוי
מנהל ביה"ס לטכנאות מעשית ומחבר הספר 'המכונה שבאופנוע'

אל תפספס את קורס הוידאו הייחודי שהפקתי עבורך - זו מתנה! וחבל מאוד שתפספס אותה... בקר באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. 

קורס הוידאו הייחודי יאפשר לך:
1. לבדוק באמצעות רב מודד חשמלי את המצבר של האופנוע, הקטנוע או הטרקטורון שלך.
2. להדק ברגים בכל מכונה (אופנוע, קטנוע וטרקטורון) כמו מקצוען אמתי - באמצעות ידית מומנט!   
3. להימנע מהחלפה מיותרת של מחשב ניהול המנוע בעלות של 20,000 ש"ח בשל מתג הצתה (סוויץ') שלא טופל מעולם...

YouTube - הרשם בלחיצת כפתור אחת לערוץ הוידאו החדש ביוטיוב, וקבל כל וידאו חדש שאפיק ישירות למייל הפרטי שלך.
Facebook - חפש שחר לוי 'המכונה שבאופנוע', הצע לי חברות, ועשה לי לייק קטן בדף האוהדים של 'המכונה שבאופנוע'.  

מאות רבות של טיפים מקצועיים, מאמרים וסרטוני וידאו באיכות HD, מצפים לך בשלוש ערוצי התקשורת שלנו! והם יסייעו לך לחסוך אלפי שקלים רבים כל שנה, לרכוב על מכונה מקצועית ואמינה, חלקה ובטיחותית עשרות מונים... מבטיח לך. ;-)

שחר לוי
0508633673
shlevi101@gmail.com

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב